światowy dzień autyzmu

Ogólnopolska akcja z okazji Światowego Dnia Świadomości Autyzmu

Organizacja Narodów Zjednoczonych ustaliła, że 2 kwietnia stał się Światowym Dniem Świadomości Autyzmu. Ten dzień ma wyjątkowe znaczenie, ponieważ już 1 na 100 dzieci rodzi się z zaburzeniami rozwoju ze spektrum autyzmu. Edukacja na temat autyzmu jest więc bardzo ważna, dlatego fundacja JiM podjęła się organizacji ogólnopolskiej akcji ,,Polska Na Niebiesko”, którą pragniemy przybliżyć.

Tegoroczna akcja jest przygotowywana pod hasłem ,,Autyzm. Na całe życie”. Chodzi m.in. o to, aby uświadomić Polaków, że autyzm nie jest stanem przejściowym, jak choroba, którą można wyleczyć. Autyzm towarzyszy człowiekowi do końca jego życia. Niestety, w temacie wiedzy w kwestii autyzmu jest wiele do zrobienia, ponieważ w materiałach od Organizatora możemy przeczytać, że:

,,Jak pokazały wyniki „Ogólnopolskiego Badania Świadomości Autyzmu” [1] Polacy mają bardzo pobieżną wiedzę na temat tego zaburzenia. Aż 95% badanych nie potrafi wyjaśnić czym on właściwie jest, a 54% czerpie wiedzę z filmów i seriali. To właśnie niski stan świadomości może generować późniejsze uprzedzenia czy stereotypy.”

Głównym bohaterem kampanii jest Emil, 18-letni chłopak, znajdujący się pod skrzydłem Fundacji JiM.

Motywem przewodnim wszystkich działań będzie kolor niebieski, np. lokalne władze wybranych miast mają być proszone o podświetlenie na niebiesko ważnych obiektów. Do udziału w przedsięwzięciu zaproszono już ponad 30 tysięcy placówek oświatowych. Wszystkie osoby i organizacje, partycypujące w kampanii mogą wysyłać zdjęcia ilustrujące swoje zaangażowanie na adres email: naniebiesko@jim.org.

Gorąco zachęcamy do odwiedzenia strony www oraz fanpage’a akcji (poniżej podajemy linki). Pamiętajmy, że autyzm to zaburzenie, które dotyczy coraz większej liczby osób, dlatego warto nie pozostać obojętnym i dołączyć do akcji (na stronie dostępny jest prosty formularz uczestnictwa dla zainteresowanych). Na stronie www.polskananiebiesko.pl znajduje się mapka – przy wypełnieniu formularza pojawia się na niej niebieski balonik od osoby, która wzięła udział w kampanii. Rejestracja jednego formularza jest równoznaczne z wysłaniem 1 niebieskiego balona, a tym samym przekazania na cele akcji (wsparcie diagnozy autyzmu w Polsce) 1zł od sponsora akcji – firmę Westernacher Group. Zróbmy więc ,,całą Polskę na Niebiesko”!

Strona poświęcona akcji: http://www.polskananiebiesko.pl/

FanPage akcji: https://www.facebook.com/jimhelp/

autyzm kampania

[1] Raport przygotowany przez Fundację JiM, na podstawie badań przeprowadzonych przez Maison & Partners w grudniu 2017 r., na reprezentatywnej grupie Polaków.

Redakcja Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *