ćwiczenia na brzuch po porodzie

Ćwiczenia na brzuch po porodzie

Płaski brzuch po porodzie to marzenie chyba każdej młodej mamy. Niestety skóra, która rozciągała i napinała się przez 9 miesięcy trwania ciąży, pozostaje często wiotka. Na brzuchu pozostaje też spora warstwa tkanki tłuszczowej, nierzadko pojawia się cellulit oraz rozstępy. Czy są skuteczne sposoby na to, by odzyskać dawny wygląd brzucha? Jak pozbyć się brzucha po ciąży? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie poniżej.

Dlaczego po porodzie brzuch nie znika?

Praktycznie wszystkie kobiety, które niedawno urodziły dziecko, nie są zadowolone z wyglądu swojego brzucha. Okazuje się, że walka z niedoskonałościami może być trudna i długa. Nie zawsze również stan skóry i wygląd całej sylwetki kobiety wraca do dawnej formy. Wpływ na to ma wiele czynników. Winą obarcza się między innymi wpływ hormonów, zatrzymanie płynów czy słabszą kondycję mięśni. Sama skóra, która przez rosnący brzuch była napinana i rozciągana, teraz nieestetycznie wisi i marszczy się. Najlepszym sposobem na niwelowanie defektów brzucha, jakie pozostały po ciąży są ćwiczenia.

Kiedy rozpocząć aktywność fizyczną?

Kobieta może rozpocząć ćwiczenia na brzuch po porodzie naturalnym dopiero po upłynięciu okresu połogu. Trwa on 6-8 tygodni. Mamy, które rodziły poprzez cesarskie cięcie, muszą wstrzymać się z aktywnością fizyczną dłużej, bo średnio 12 tygodni. Przed pierwszymi ćwiczeniami dobrze jest skonsultować się z lekarzem, by wykluczyć ewentualne przeciwwskazania. Dopiero wtedy można rozpocząć regularne treningi. Warto pamiętać, że pierwsze efekty ćwiczeń stają się widoczne dopiero po kilku miesiącach. Dobrą informacją jest natomiast to, że młode mamy mogą wykonywać je w domu.

Najlepsze ćwiczenia na płaski brzuch po ciąży

ćwiczenia na brzuch po cesarceKobieta powinna skupić się na całej sylwetce swojego ciała, bo jej postawa będzie wpływać na wygląd brzucha. Każdy trening musi rozpocząć się przynajmniej 5-minutową rozgrzewką – idealna jest taka, która zawiera elementy jogi, dzięki czemu usprawni oddychanie podczas całego treningu.

Doskonałe są brzuszki realizowane w 3 seriach po 10 powtórzeń – można je wykonywać wraz z niemowlęciem, trzymając je na swoim brzuchu.

Kolejne ćwiczenie to świeca oraz unoszenie nóg, czyli tzw. rowerek. Dla młodych mam sprawdzą się też ćwiczenia z wykorzystaniem krzesła oraz dużej piłki.

Ze szczególną uwagą powinny być dobierane ćwiczenia na brzuch po cesarce. Cesarskie cięcie jest przecież operacją, podczas której dochodzi do przecięcia powłok brzusznych, mięśni brzucha oraz macicy. Kobiety, które chcą zadbać o nienaganny wygląd swojego brzucha, muszą poczekać do zagojenia się rany. Wpływ na dobór ćwiczeń będzie miał też stan blizny po cesarce.

Dla kobiet, które rodziły poprzez cesarskie cięcie, idealne są ćwiczenia, które realizowane są z pozycji niskiej, czyli na leżąco, na boku czy siedząc. Doskonała jest joga i pilates. Kobiety mogą również uczęszczać na basen. Na bardziej energiczny trening mogą pozwolić sobie dopiero 6 miesięcy po operacji.

Pamiętaj!

Co ważne, treningi dla kobiet po porodzie powinny być zawsze dobierane indywidualnie. Pod uwagę powinno brać się nie tylko stan i wygląd estetyczny samego brzucha młodej mamy, ale również jej preferencje, stan zdrowia czy poziom regeneracji ciała po porodzie.

Redakcja Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *