soki warzywne

Czy warto pić soki warzywne? Bierzemy pod lupę sok z buraka!

Diety sokowe i codzienne picie naturalnych soków staje się zdrowym nawykiem. Polacy coraz częściej dbają o swój organizm, usuwając z niego toksyny za pomocą soków. Jednak jak pokazują badania trendów konsumenckich, rzadziej sięgamy po soki warzywne, niż owocowe. Zapominając o tym, że soki warzywne to prawdziwa bomba witaminowa, która nie tylko wzmacnia odporność, ale także pomaga w odchudzaniu. Dzisiaj pod lupą burak i jego niezwykłe właściwości.

Soki warzywne – soki z buraka

Fakt, że warto pić sok z buraka, jest powszechnie znany, ale dlaczego? Buraki zawierają potas, żelazo, kobalt, mangan, kwas foliowy, przeciwutleniacze, kwas foliowy, witaminy A, C, E, K i także witaminy z grupy B. Polecany jest w okresie przeziębienia i infekcji, gdyż skutecznie wzmacnia odporność i pozwala na łagodniejsze przejście choroby, a ze względu na jego wykrztuśne właściwości, jest polecany także na kaszel.

Sok z buraka – właściwości

Oprócz już wspomnianych koktajl z buraka wspiera pracę układu nerwowego i łagodzi stres. Warto go wprowadzić do swojego menu zawsze, ale należy szczególnie zwrócić na niego uwagę w okresie wzmożonej aktywności zawodowej. Witaminy z grupy B zawarte w burakach wspierają wyciszenie i czas relaksu, wzmacniają koncentrację, polepszają pamięć i regulują rytm snu. Dodatkowo sok z buraka wspiera nasz organizm podczas diety. Buraki zawierają dużą ilość błonnika, który zapewnia uczucie sytości i jest naturalną ochroną przed podjadaniem pomiędzy posiłkami. Sok z buraka również przyspiesza przemianę materii i wspiera metabolizm, dzięki czemu nasz organizm szybciej oczyści się ze wszystkich szkodliwych substancji.

Kto szczególnie powinien pić sok z buraka?

Jak udowodniono, buraki to wyjątkowo bogate w witaminy warzywa, dlatego soki z buraków poleca się zarówno dzieciom, jak i dorosłym. Dlatego ich właściwości szczególnie pomogą:

Kobietom w ciąży

Sok z buraków jest szczególnie istotny pod kątem uzupełnienia kwasu foliowego. Często w okresie ciąży przyszłe mamy łykają kwas foliowy, zakupiony w aptece, który zdecydowanie słabiej się przyswaja od tego zawartego w burakach.

Osobom aktywnym fizycznie i sportowcom

Jest dla nich szczególnie istotny, gdyż sok z buraka to naturalny energetyk. Dodatkowo jest pełen witamin, a nie cukrów, które we wstępnej fazie pobudzają organizm, a później sprawiają, że następuje spadek energii. Sok z buraka zwiększa wytrzymałość organizmu, a dodatkowo wpływa na spowolnienie procesów utleniających.

Osobom cierpiącym na nadciśnienie, choroby serca i układu krwionośnego

Istnieją badania naukowe potwierdzające, że sok z buraków wpływa na usprawnienie przepływu krwi, ale także prowadzi do uzupełnienia niedoboru tlenu w komórkach. Należy pamiętać, że codziennie pity sok z buraka obniża ciśnienie krwi, co wpływa na zmniejszenie ryzyka zawału, czy udaru mózgu.

Sok z buraka to cudowny sok warzywny, który nie tylko dba o nasza odporność, odżywia i dostarcza potrzebnych witamin i mikroelementów naszemu organizmowi. Jest także źródłem energii na cały dzień i hamulcem przed podjadaniem.

Redakcja Autor

Komentarze

    Marta

    (8 maja 2019 - 09:04)

    Już od kilku lat w swojej diecie piję soki z warzyw i owoców. To był bardzo dobry wybór. Soki wyciskam w wyciskarce. Dzięki takiej diecie wyleczyłem się z anemii i nadciśnienia. Przy okazji udało mi się trochę schudnąć. Polecam każdemu wdrożyć do codziennej diety soki, bo warto.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *