jak rzucić palenie papierosów

TOP5 metod na rzucenie papierosów

Nałóg tytoniowy tkwi w naszej psychice. Tylko od palacza zależy, czy uda mu się nie sięgnąć po kolejnego papierosa. Nałóg ten nie wiąże się przecież z żadnymi fizycznymi odczuciami, brak nikotyny w organizmie nie powoduje bólu. Co prawda może przyczyniać się do rozdrażnienia czy uczucia zdenerwowania, ale nadal pozostają to kwestie związane z psychiką osoby pozostającej w nałogu.

Nie ulega jednak wątpliwości, że papierosy są niezdrowe. To one zwiększają ryzyko zachorowania nie tylko na choroby serca czy całego układu krwionośnego, ale również nowotwory, przede wszystkim płuc. Nie da się też ukryć, że dym papierosowy negatywnie wpływa na naszą skórę, włosy i paznokcie, daje również nieprzyjemny zapach. To właśnie dlatego tak wiele osób zastanawia się, jak rzucić palenie papierosów. Przedstawiamy 5 najbardziej skutecznych metod. Idealnie jest połączyć je wszystkie, by jak najszybciej zerwać z tym niezdrowym nałogiem.

  1. Silna wola

To, co najlepsze na rzucenie palenia, to nasza silna wola. Palacz musi być przekonany, że chce zerwać z nałogiem. Nie pomogą namowy i prośby bliskich, na nic zdadzą się kampanie społeczne mówiące o negatywnych skutkach palenia, jeśli osoba pozostająca w nałogu sama nie będzie chciała z nim zerwać.

  1. Stopniowe uwalnianie się od nikotyny

Niektórzy twierdzą, że palenie należy rzucić od razu. Wstać rano i nigdy więcej już nie zapalić. Niestety tak twierdzą najczęściej ci, którzy nigdy nie trzymali papierosa w dłoni. My uznajemy, że najlepiej jest pozbawiać  organizm nikotyny stopniowo. Wtedy niwelowane jest wspomniane już rozdrażnienie, a palaczowi nie doskwiera tak bardzo brak „dymka”. Każdego dnia wypalaj więc o kilka papierosów mniej.

  1. Znajdź zamienniki

Podobno wszyscy, którzy rzucają palenie, nagle przybierają co najmniej kilka kilogramów. Może rzeczywiście tak jest, ale dla naszego zdrowia warto. Zamiast papierosa można więc zajadać się paluszkami, orzeszkami i innymi przekąskami. Można wybierać te zdrowe, na przykład surowe marchewki. Ważne, by przekąski zawierały jak najmniej cukru. Kiedy najdzie Cię ochota na papierosa, zacznij żuć gumę.

co na rzucenie palenia

  1. Grupowe rzucanie palenia

Dobrze jest znaleźć wsparcie. Skuteczny sposób na rzucenie palenia to taki, który zakłada wspólne zerwanie z nałogiem. Pamiętaj, że jeśli Tobie uda się wytrzymać bez papierosa, ale Twoi znajomi nadal będą „kurzyć”, to będzie Ci znacznie trudniej wytrzymać. Jeśli Ty męczysz się bez nikotyny któryś dzień z rzędu, a widzisz palącego beztrosko partnera, raczej z nałogiem nie zerwiesz. Grupowa terapia to lepszy sposób na osiągnięcie pełnego sukcesu.

  1. Terapia zastępcza

Na rynku dostępne są plasterki, tabletki, cukierki, gumy do żucia, które mogą zastąpić tradycyjnego papierosa. Te produkty zawierają potrzebną dawkę nikotyny, są niezastąpione w kwestii niwelowania objawów głodu nikotynowego, czyli frustracji czy poddenerwowania.

 

Redakcja Autor

Comments

    Karol Wójcik

    (19 września 2017 - 19:54)

    Nałóg tytoniowy tkwi w naszej psychice. Tak, tak i to przesądza o tym, że większość metod na rzucenie papierosów nie działa konsekwentnie do końca, pomimo czasowego zaprzestania palenia jednak po pewnym czasie wracamy do nałogu.
    Kluczem jest uświadomienie sobie dlaczego niektóre osoby nigdy nie palą, nawet jeżeli są narażane na bierne palenie. Dlatego dla nałogowego palacza potrzebna jest dodatkowo terapia powiedzmy to psychiatryczna, wciskająca w podświadomość informacje, które posiada osoba nie paląca.
    Czasami wystarczy sama taka terapia aby tak po prostu przestać palić.
    Taką terapię można przeprowadzić samodzielnie czytając książkę „Łatwy Sposób Na Rzucenie Palenia” . Program rzucania palenia EASYWAY Allena Carra jest unikatowy na skalę światową. Książkę można zdobyć za darmo w internecie, jednak cały program EasyWay polega na pewnym sposobie czytania tej książki. Ja znam ten sposób, jak również posiadam tą książkę, każdemu zupełnie za darmo udostępnię wszystko co wiem, czyli książkę i instrukcję jak należy ją czytać aby zadziałało.
    Podpowiem, że podczas całej terapii (czyli czytania) można palić dowolnie dużo, czyli normalnie jak tylko ma się ochotę.
    Zapraszam chętnych, można kontakt do mnie znaleźć na stronach internetowych czy Facebooku, nigdy się nie ukrywałem, pomagam ludziom już ponad 40 lat.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *